Het nieuwe normaal

Het nieuwe normaal


Anderhalve meter afstand houden op de werkvloer: hoe doe je dat?

Hoe maak je het kantoor en de werkplekken pandemie-bestendig? Hoe voorkom je besmetting?

Zijn er specifieke Corona-maatregelingen voor vergaderruimten & kantines?

Voldoet onze huidige bedrijfshuisvestiging aan het nieuwe normaal of moeten we flexibele werktijden introduceren?

Ben je als ondernemer hier ook mee bezig?


Het Nieuwe normale ofwel Corona-bestendig werken: hoed oe je dat?

Atelier Limes adviseert u graag bij het aanpassen van uw kantoor- of bedrijfsinrichting volgens “Het nieuwe normaal”. Op basis van een werk- en verblijfsanalyse op het gebied van "virus" veilig werken bedenken we samen hoe er in uw organisatie gewerkt kan worden. 

In een persoonlijk adviesplan ontvangt u onder andere advies over: optimale kantoorinrichting met bestaand of nieuwe meubilair, looproutes, signing, inrichting van werk- en ontmoetingsplekken, gebruik van scheidingswanden en andere hygiënische voorzorg middelen.

Ontwerp van Corona-bestendig werkplekken met hygiënische scheidingwanden
Inrichtingsplannen voor werken op anderhalve meterafstand, pandemie-bestendig werken in de toekomst
Looproutes en werkruimte aangegeven door vloerbedekking of signing

Advies & ondersteuning

op maat



  • Werk- en verblijfsanalyse op het gebied van virus-veiligheid;
  • Opname van bestaande situatie inclusief bestaande meubilair;
  • Een duidelijk en eenvoudig inrichtingsvoorstel voor u kantoor-, horeca-, bedrijfs- of productieruimte, volledig op maat ontworpen gebaseerd op de anderhalve meter samenleving;
  • Indien wenselijk een compleet nieuw kantoorconcept met bijvoorbeeld flexwerkplekken volgens de nieuwe richtlijnen met looproutes en hygiëne maatregels;
  • Hergebruik van bestaande inventaris en duurzaam her inzetbaarheid van werkplekken, duidelijk beeld van eventueel nieuwe onderdelen;
  • Ontwerp van een nieuwe werkplekconcepten of van vaste meubilair, eventueel in samenwerking met leveranciers;
  • Looproute-advies met aandacht voor interne en externe verkeersstromen door het gebouw en stimulering van gedragsverandering;
  • Advies bij het opzetten van een nieuwe bedrijfsstrategie op gebied van huisvestiging, werkwijze en bijvoorbeeld flexibel werktijden;
  • Aandacht voor bestaande installaties om onnodige investeringen te voorkomen;
  • Advies met betrekking tot thuiswerkplekken en zorgplicht.

Nieuwsgerig?


Neem dan gelijk contact op voor

een vrijblijvend gesprek.